Vores værktøj til at administrere din tilladelse til vores brug af cookies er midlertidigt offline. Derfor mangler der noget funktionalitet.
MINI Guide til tilbagelevering af LEASINGBIL og MINI skadesoverblik.
VI GØR DET NEMT. TIPS TIL PROBLEMFRI TILBAGELEVERING AF DIN MINI.
I GOD STAND ELLER KRÆVER REPARATION?
Når et køretøj er i brug, udsættes det helt naturligt for slitage, som sætter visse spor. Køretøjet går fra at være en ny bil i ny stand til at blive en brugt bil.
Tegn på slitage som følge af brug i normal trafik er uundgåelige og kan almindeligvis klassificeres som acceptable.
Hvad vil acceptable tegn på brug sige?
Lette tegn på normal brug, der ikke negativt påvirker køretøjets overordnede udseende.
Hvad vil uacceptable tegn på brug sige?
Skader, der ikke er opstået som følge af normal brug af køretøjet, og som negativt påvirker køretøjets overordnede udseende og/eller tekniske formåen.
Enhver skade, som reducerer køretøjets værdi, bliver pålagt betaling.
TILBAGELEVERINGSGUIDE FOR LEASET MINI.
TRIN 1
KONTROLLER BILEN FOR EVENTUELLE SKADER.
Du bør kontrollere bilen inden aflevering, så du ikke bliver faktureret for skader, der ikke betragtes som ordinær slitage, på din slutfaktura. Tag udgangspunkt i eksemplerne i skadesoversigten, så du lettere kan vurdere, hvad du skal reparere inden afleveringen. Kontakt din nærmeste MINI forhandler, hvis du tror, du har en skade, der er dækket af garantien.
TRIN 2
REPARATION AF SKADER INDEN TILBAGELEVERING.
Vi forventer ikke, at din MINI er perfekt ved tilbagelevering, men hvis der er skader, der falder uden for ordinær slitage, kan der blive pålagt betaling.* Inden du udbedrer en skade, skal du kontakte dit forsikringsselskab for at få hjælp til og vejledning om, hvilke skader din forsikring dækker. Kontakt dit nærmeste MINI Serviceværksted, og få personlig rådgivning inden en reparation.
Alle skadesreparationer skal være udført fagligt korrekt på et autoriseret MINI Serviceværksted med MINI Originaldele. Hvis bilen ikke er repareret ved aflevering, vil du blive faktureret for det. Har du ikke mulighed for at afhjælpe skaderne inden afleveringen? Medbring skadesanmeldelsen fra dit forsikringsselskab, hvoraf det tydeligt fremgår, hvilken skade anmeldelsen omfatter, samt skadesnummer og selvrisiko.
*Bemærk, at hvis køretøjet tilbageleveres uden reparationer, inkluderes de tilsvarende reparationsomkostninger ved kontraktafregningen. Dette kan imidlertid resultere i forskelle mellem den skade, vi har opkrævet for, og den erstatning, som forsikringsselskabet har udbetalt, som så sendes videre til dig.
TRIN 3
SÅDAN SIKRER DU EN PROBLEMFRI TILBAGELEVERING.
Først skal du bestille tid til aflevering af bilen. Inden du leverer din MINI tilbage, skal du være opmærksom på følgende:
- Serviceeftersyn skal foretages, hvis det indikeres af bilens infodisplay.
- Eventuelle forsikringsskader skal være anmeldt og godkendt af dit forsikringsselskab inden tilbagelevering. Kvittering på godkendt skadesanmeldelse skal lægges på passagersædet.
- Husk at kontakte din forhandler i god tid, hvis du har ekstra hjulsæt (sommer- og/eller vinterhjul) til opbevaring.
- Bilen skal rengøres inden aflevering. Støvsuges indvendigt samt vasket og rengjort udvendigt.
tjekliste til tilbagelevering
Her er en nyttig tjekliste, som giver dig et overblik over, hvad du skal gøre for at undgå uforudsete udgifter ved tilbagelevering af din MINI.
- Booke en tid til aflevering
- Anmelde og få takseret skader til forsikringen samt aflevere eventuel skadesanmeldelse
- Rengøre bil inden aflevering
- Aflevere bilens registreringsattest (hvis denne er modtaget)
- Aflevere 2 stk. nøgler
- Aflevere servicehæfte (hvis dette er modtaget)
- Aflevere instruktionsbog
- Aflevere eventuelt ekstra hjulsæt (sommer og/eller vinterhjul)
*Bemærk, at manglende udstyr vil blive pålagt betaling. Eventuelle dokumenter, reservedele og andre komponenter, der leveres tilbage efter afregning, vil ikke blive taget i betragtning. Husk at slette alle personoplysninger i dit køretøjs navigations-, lyd- og underholdningssystem, og efterlad ingen værdigenstande i køretøjet.
ALTID TIL TJENESTE.
Hvis du har spørgsmål om din leasingkontrakt eller tilbagelevering af din MINI, hjælper vi dig med glæde. Om muligt beder vi dig have dit kontraktnummer eller dit registreringsnummer klar.
KUNDESERVICECENTER.
Ved forespørgsler vedrørende din aktuelle kontrakt bedes du kontakte
E-mail: infomini@mini.dk
Tlf.: 70151542